Grąžinimo ir pinigų grąžinimo politika


1. Bendrosios nuostatos

1.1. Ši pinigų grąžinimo ir prekių grąžinimo politika (toliau – Politika) nustato prekių grąžinimo ir keitimo procedūras internetinėje parduotuvėje organiskakosmetika.lt, kurią valdo individualią veiklą vykdantis fizinis asmuo Jelena Nedveckienė (toliau – Paslaugų teikėjas), siekiant užtikrinti skaidrumą ir Naudotojų teisių apsaugą.

1.2. Ši Politika parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymu ir kitais galiojančiais teisės aktais.

1.3. Ši Politika yra neatskiriama Paslaugų teikimo sąlygų dalis.


2. Prekių grąžinimas ir keitimas

2.1. Vartotojas (fizinis asmuo, įsigyjantis prekes asmeniniams, šeimos ar namų ūkio poreikiams) turi teisę nenurodydamas priežasties atsisakyti nuotolinės pirkimo–pardavimo sutarties ir grąžinti prekes per 14 (keturiolika) kalendorinių dienų nuo prekės gavimo dienos.

2.2. Parduotuvė taip pat suteikia ilgesnį – 30 dienų – prekių grąžinimo terminą. Tai reiškia, kad prekes galite grąžinti per 30 dienų nuo prekės gavimo dienos, tačiau šis terminas nėra trumpesnis nei teisės aktuose numatytas 14 dienų sutarties atsisakymo terminas.

2.3. Prekės gali būti grąžinamos arba keičiamos, jei:

  • prekė yra nenaudota;

  • prekė nepažeista;

  • prekė nepraradusi prekinės išvaizdos;

  • prekė turi visus originalius lipdukus ir etiketes;

  • prekė yra originalioje, nepažeistoje pakuotėje (jeigu tai įmanoma pagal prekės pobūdį).

2.4. Grąžinamos prekės turi būti komplektuojamos su visais priedais, dovanomis (jei buvo įtrauktos) ir kartu pateikiamu dokumentu, įrodančiu pirkimą (sąskaita faktūra, kvitas ar kita pirkimą patvirtinanti informacija).

2.5. Vartotojo teisė atsisakyti sutarties netaikoma Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.228¹⁰ straipsnio 2 dalyje numatytais atvejais, įskaitant, bet neapsiribojant, kai:

  • prekės pagamintos pagal vartotojo pateiktas specifikacijas arba aiškiai pritaikytos jo asmeniniams poreikiams;

  • pateiktos supakuotos prekės, kurios po pristatymo buvo išpakuotos ir kurios dėl higienos ar sveikatos apsaugos nebetinka grąžinti (pavyzdžiui, jau atidarytos ir naudotos kosmetikos priemonės).

2.6. Prekes pristato ir dalį logistikos procedūrų vykdo trečiųjų šalių tiekėjai (dropshipping), tačiau tai neturi įtakos vartotojo teisėms – visais atvejais atsakingas pardavėjas vartotojo atžvilgiu yra organiskakosmetika.lt. Kai kurios grąžinimo procedūros gali užtrukti ilgiau, nes Paslaugų teikėjas koordinuoja procesą su tiekėju.


3. Pinigų grąžinimo sąlygos

3.1. Jei vartotojas pasinaudoja teise atsisakyti sutarties ir atitinka grąžinimo sąlygas, pinigai už prekę (-es) grąžinami ne vėliau kaip per 14 dienų nuo tos dienos, kai Paslaugų teikėjas gauna vartotojo pranešimą apie sutarties atsisakymą. Paslaugų teikėjas gali sulaikyti pinigų grąžinimą, kol prekė bus grąžinta arba kol bus pateiktas įrodymas, kad ji išsiųsta atgal – priklausomai nuo to, kas įvyksta anksčiau.

3.2. Pinigai vartotojui grąžinami tuo pačiu mokėjimo metodu, kuriuo buvo atliktas apmokėjimas, nebent su vartotoju susitariama kitaip.

3.3. Vartotojui atsisakius sutarties per teisės aktuose numatytą terminą, jam grąžinama:

  • visa už prekę (-es) sumokėta kaina;

  • standartinės prekės pristatymo išlaidos (pigiausio Pardavėjo siūlomo įprasto pristatymo būdo kaina).

Papildomos pristatymo išlaidos, atsiradusios dėl vartotojo pasirinkto kitokio (brangesnio) pristatymo būdo, negrąžinamos.

3.4. Prekių grąžinimo (siuntimo atgal Paslaugų teikėjui) išlaidas paprastai padengia vartotojas, išskyrus atvejus, kai prekė grąžinama dėl nekokybiškumo, pažeidimų ar neteisingo užsakymo įvykdymo (pvz., pristatyta ne ta prekė, ne tas kiekis ir pan.).

3.5. Jei grąžinama tik dalis užsakytų prekių, pristatymo išlaidos gali būti grąžinamos proporcingai, atsižvelgiant į grąžinamų prekių vertę ir taikytas pristatymo kainas.


4. Nekokybiškų prekių grąžinimas ir garantijos

4.1. Jei vartotojas pastebi prekės kokybės trūkumus, jis turi teisę pareikšti reikalavimus dėl prekės trūkumų per 2 (dvejus) metus nuo prekės perdavimo dienos, jeigu ilgesnis terminas nenustatytas teisės aktuose ar prekės dokumentuose. Jei prekės galiojimo terminas trumpesnis nei 2 metai, reikalavimai dėl trūkumų gali būti reiškiami iki šio galiojimo termino pabaigos.

4.2. Nustačius prekės kokybės trūkumą, vartotojas turi teisę reikalauti:

  • nemokamai pašalinti prekės trūkumus;

  • pakeisti nekokybišką prekę kokybiška;

  • atitinkamai sumažinti kainą;

  • grąžinti už prekę sumokėtą sumą ir nutraukti sutartį, jei trūkumas yra esminis.

4.3. Nekokybiškos prekės keičiamos tokia pačia kokybiška preke arba, jei to padaryti nėra galimybės (pvz., prekė nebeparduodama), vartotojui grąžinama visa už prekę sumokėta suma.


5. Grąžinimo procedūra

5.1. Norėdamas grąžinti prekę, vartotojas turi susisiekti su Paslaugų teikėju el. paštu info@organiskakosmetika.lt, nurodydamas:

  • užsakymo numerį;

  • grąžinamos prekės pavadinimą;

  • grąžinimo priežastį;

  • pageidaujamą sprendimą (keitimas, pinigų grąžinimas ir pan.).

5.2. Gavus vartotojo prašymą, Paslaugų teikėjas pateiks informaciją apie konkrečios prekės grąžinimo adresą ir tvarką. Visos grąžinamos prekės pirmiausia turi būti suderintos su Paslaugų teikėju. Prekės nesiunčiamos tiesiogiai tiekėjui be išankstinio suderinimo.

5.3. Vartotojas atsako už grąžinamos prekės tinkamą supakavimą ir saugumą transportavimo metu. Jei grąžinimo metu prekei padaroma žala dėl netinkamo supakavimo, vartotojas gali būti atsakingas už vertės sumažėjimą.


6. Skundai, ginčų sprendimas ir papildoma informacija

6.1. Ši Politika neturi įtakos vartotojo teisėms, kurios jam suteikiamos pagal privalomus Lietuvos Respublikos teisės aktus.

6.2. Vartotojo skundai dėl prekių kokybės, pristatymo, grąžinimo ar šios Politikos taikymo gali būti teikiami el. paštu info@organiskakosmetika.lt.

6.3. Vartotojas, manantis, kad jo teisės buvo pažeistos, pirmiausia privalo ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo teisės pažeidimo dienos raštu kreiptis į Paslaugų teikėją ir aiškiai išdėstyti savo reikalavimą.

6.4. Paslaugų teikėjas įsipareigoja neatlygintinai išnagrinėti vartotojo prašymą ir ne vėliau kaip per 14 dienų nuo jo gavimo dienos pateikti vartotojui motyvuotą atsakymą.

6.5. Jeigu vartotojo ir Paslaugų teikėjo nepavyksta išspręsti ginčo derybų būdu, vartotojas turi teisę kreiptis į vartojimo ginčus neteismine tvarka nagrinėjantį subjektą – Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą, buveinės adresas Goštauto g. 12, Vilnius, interneto svetainė www.vvtat.lt.

6.6. Vartotojas taip pat gali pasinaudoti Europos Komisijos elektronine ginčų sprendimo platforma (EGS/ODR), pasiekiama adresu http://ec.europa.eu/odr.

6.7. Jeigu kai kurios šios Politikos nuostatos būtų pripažintos negaliojančiomis ar neįgyvendinamomis, tai neturi įtakos likusių nuostatų galiojimui.